ebbaaustralien.blogg.se

Hej! Är en 19årig tjej som snart ska bosätta mig i Australien och vara aupair. Enjoy.

Surfers - Måndag AUSSIE DAY

Publicerad 2015-01-27 01:59:15 i Australien,

Måndagen, även Australia Day, vaknade vi strax innan 10? Klädde på oss och sedan gick jag och Linnea och hyrde en surfbräda!! En rosa såklart ;) Påväg till Tramen och bussen köpte vi med oss en varsin subwaymacka, mums. Tog kanske en timme totalt att ta sig ner till Snapper Beach, där vi planerat att prova surfa och fira Aussie Day.
 
Några timmar i vattnet och försöka sig på de där med att surfa. Det är inte lätt vill jag lova, men vi lyckades "ta" en varsin våg när vi stod på knä dock, men vi åkte med vågen. De va rätt kul! Vill bara ta surflektioner NU!
 
Filip var mycket längre ut än oss, och han var då ungefär 3-4 meter ifrån DELFINER, alltså vilda delfiner???? GAAAH vad avundsjuk jag och Linnea blev. Så vi försökte också ta oss ut dit men de gick ej så bra... Men vi fick iaf se dom från stranden sen! En bra bit ifrån dock, men vi såg dom lite ;)
 
När vi skulle gå mot bussen igen och åka hem, så stog de en kille och delade ut massa Aussie hattar, flaggor osv. Så vi frågade om vi fick, "men de var bara för dom som skulle va med på TV" Så vi frågade om vi fick vara med, och de fick vi! Haha, vi skulle stå nere på stranden och vifta med flaggorna och de! De visades i nyhetsmorgon typ i Britain! Haha, coolt! De var faktiskt riktigt kul!
 
Väl hemma igen, var det typ bara att packa och käka för min del innan jag var tvungen att åka hem igen.. Men hoppas att det blir tillbaka till helgen. Dom åker ju hem snart :( MEN Mathilda kommer imorgon, TAGGA!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela