ebbaaustralien.blogg.se

Hej! Är en 19årig tjej som snart ska bosätta mig i Australien och vara aupair. Enjoy.

3 MÅNADER

Publicerad 2015-03-31 05:14:02 i Australien,

Jobbveckan som va var ju som vanligt då.... Förutom att jag gick fram och tillbaka till Playgroup, ungefär 6 km.
 
Torsdag ledig som vanligt... Åkte till surfers runt 2, då gick jag runt i affärer och väntade på Mathilda innan de bar av mot BYRON BAY.
 
När vi kom dit Gick vi ner till stranden osv och kika bara, kom fram strax efter 9 på kvällen. Gick och la oss runt 11-12 nån gång kanske.
På fredagen gick vi upp 8 lånade cyklar och åkte mot den östligaste punkten i Australien. Men de va bara uppför typ, så vi gick mestadels upp. Jättefint där uppe var de! Men ner, då gick de snabbt vill jag lova. WOHOOOO vad roligt de va, haha!
Sen lånade vi en surfbräda för att testa lite. Kom in asbra i en våg, skulle bara ställa mig upp. Men var för feg så brädan dök, lika så jag. fick kallsup... haha! Sen träffade vi på två svenska killar ute i vattnet som också surfade. Men dom hade nybörjarbrädor, så vi fick testa dom. Samma lika där, kom in asbra i vågen, vågade inte ställa mig upp, men denna dök inte så gled asnajs i vågen, fast på magen dock... HAHA. ´Bara jag vågar ställa mig upp så kommer dehör gå galant!
Utgång på kvällen, I LOVE IT.
 
Lördag, upp ner på stranden. chillpill! Utgång kvällen, VILL TILLBAKA NU! Älskar Byron.
 
Söndag, checka ut stranden häng hela dan innan de var dags att ta bussen hem mot en ny jobb vecka....
 
I söndags var de 3 månader sen jag entreade AUSSIE. LOVE IT!
BILDBOMD FRÅN HELGEN
De är lag på att man måste ha hjälm i aussie, så de va bara tuta å köra!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-04-04 19:19:40

Bildbomba fler gånge. Så roligt och se:) Kram hjärtat♡

Postat av: Sanna

Publicerad 2015-04-05 08:16:46

Åh, vilken fräck hjälm! Jag måste köpa en ny för min min gamla börjar se väldigt sliten ut. Det känns lite annorlunda att börja med hjälm när när man är vuxen men man vänjer sig snabbt, det är säkert enklare när det är lag för alla!?
Kommer du att fortsätta med cykelhjälm även när du kommer hem till Sverige?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela